Weer es heel wat anders: Kunsten in het archief

4
29-04-2016
  • activiteiten
  • educatie
  • kunst
  • Fontys
  • studenten
Fontys studenten Kunsten 1Van 25 tot en met 29 april 2016 hadden we bijzonder bezoek over de vloer: de educatiezolder van het archief werd gebruikt als repetitieruimte door een groep studenten van Fontys. Ze zijn eerstejaars aan de Hogeschool voor de Kunsten, afdelingen pop, dans, theater, musical, circus, beeldend en werkten in één week samen aan een zelf vormgegeven voorstelling van 10 minuten. De verschillende disciplines probeerden ze daarin naar voren te brengen. Op vrijdag 29 april werd er twee keer opgetreden. De medewerkers en bezoekers van het archief en andere Fontysstudenten kwamen af op het optredens.

Fontys studenten Kunsten 2Voor een archief uiteraard een bijzondere happening, en ook een verrassing want we wisten uiteraard niet wat eruit zou komen. En wat blijkt? De studenten hebben zich laten inspireren door het gebouw en de geschiedenis ervan, met een draaischijf om door de tijd te springen. Foto's uit onze collectie, muziek uit 1600 en 1960, live klassieke muziek en moderne popliedjes, de voorstelling schoot als een tijdsmachine door de eeuwen heen en weer, totdat alles dol draaide en een kakofonie van zang, muziek, dans en tumult ontstond en het publiek letterlijk de zaal uit werd geduwd.

Een leuke ervaring, weer eens héél wat anders, ook met een hoger geluidsniveau dan we doorgaans gewend zijn, maar daar waren we op voorbereid! Dank, studenten!
Tot zaterdag 30 april 14.30 uur is de (vrij donkere) opname terug te zien via Periscope.

1 comment

Reageren
  1. Luud | Apr 30, 2016

    Nog net terug kunnen kijken via periscope! Ik had er best bij willen zijn...

    Leuk (en geslaagd) experiment binnen ons gebouw.

    Reageren

    Contact en informatie
    sluit Hulp nodig?

    We helpen je graag van maandag t/m vrijdag van 19.00 tot 22.00 uur via chat.

    Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag wel stellen via e-mail.
    sluit Online op dit moment
    -
    Stel een vraag