Station Baarle-Grens was een spoorwegstation, gebouwd in
1906 in
Baarle-Nassau Grens aan de Belgisch-Nederlandse grens, dat een van de stations van de
spoorlijn Tilburg - Turnhout (een deel van
spoorlijn 29) was. De architect van het station was
George Willem van Heukelom.
Kort na
1900 kocht de
Maatschappij tot Exploitatie van Staatsspoorwegen een lap grond van de eigenaren. Het betrof een lap grond langs de spoorlijn. Er waren grootse plannen waarbij er samengewerkt werd met de
Belgische Spoorwegen. Op de grens moest het station komen met uitstekende
douanefaciliteiten. De spoorlijn moest ook het goederenvervoer via
Station Roosendaal ontlasten en moest het reizigersvervoer tussen
Amsterdam en
Parijs vergemakkelijken.
Bij het station zouden er ruime mogelijkheden zijn voor
parkeren,
rangeren en
laden en lossen van de treinen. Hiervoor was ruim drieëentwintig kilometer spoor en honderd
wissels beschikbaar. Op een bepaalde plek lagen vijftig sporen naast elkaar.
In 1934 werd het personenvervoer op de spoorlijn definitief gestaakt. In 1959 werd het grootste deel van het "nieuwe" stationsgebouw van Baarle-Nassau Grens gesloopt (maar de muren van de perrons staan er tot op de dag van heden). De goederentrein reed toen nog tweemaal per dag. Op 1 juni 1973 reed de laatste officiële trein.