Bezoekers waarderen ons met een "GOED"

0
16-12-2011
  • waardering
  • oordeel
  • monitor
  • kwaliteit
  • cijfer
  • bezoeker
  • beoordeling
Eind november kwamen de resultaten in van de kwaliteitsmonitor 2011 waaraan Regionaal Archief Tilburg heeft deelgenomen. De resultaten en het eindoordeel van onze bezoekers was zeer bemoedigend.

De respons was veel groter dan twee jaar terug. Toen waren er 84 ingevulde vragenlijsten (online en in het Onderzoekerscentrum), nu 306. Daarmee zijn de resultaten een stuk betrouwbaarder dan 2 jaar geleden. Van deze 306 ingevulde vragenlijsten zijn er 173 van mensen die alleen over de website hebben geoordeeld, 5 alleen het bezoek aan het Onderzoekerscentrum, 92 over zowel de website als het fysieke bezoek en 36 geen van beide. De laatste groep heeft waarschijnlijk alleen telefonisch contact gehad, of via brief of e-mail.

De belangrijkste vraag “Als u alles afweegt, hoe tevreden of ontevreden bent u dan over de dienstverlening van Regionaal Archief Tilburg” gaven de ondervraagden gemiddeld een 8.0 als cijfer, hetzelfde als in 2009. Het gemiddelde cijfer voor archiefdiensten in Nederland is een 7.7. Daarmee hebben we, opnieuw, boven de norm gescoord.

Als we de cijfers nauwkeuriger bekijken vallen een aantal dingen op.

De website wordt het hoogst gewaardeerd met een 8.1, gelijk aan 2009.

De studiezaal krijgt een 7.6, 0,1 minder dan in 2009, maar nog steeds een mooi cijfer als je wegzet tegen het gemiddelde van 7.7 voor heel Nederland. Binnen de beoordeling van de studiezaal is de waardering voor het personeel gestegen en die voor de faciliteiten (waaronder de openingstijden) gezakt.

De waardering voor schriftelijk contact (waaronder e-mail) blijft hoog en die voor het telefonisch contact is behoorlijk gestegen. Ook onze productinformatie ligt boven het gemiddelde.

Al met al mogen zijn we heel tevreden zijn met dit resultaat. Met zo´n klanttevredenheidsresultaat kunnen we met een gerust hart 2012 ingaan. Ook de gemeenten waarvan wij de archieven in onze depots beheren kunnen tevreden zijn over de manier waarop wij hun archieven beschikbaar stellen.

Dit resultaat geeft ook een indicatie dat we met ons beleid op de goede weg zijn. We hebben nog een jaar om te laten zien dat deze weg vruchtbaar is en dat onze bezoekers er baat bij hebben.

Iedereen die aan het onderzoek heeft meegewerkt wil ik graag daarvoor bedanken.

Reageren

Contact en informatie
sluit Hulp nodig?

We helpen je graag van maandag t/m vrijdag van 19.00 tot 22.00 uur via chat.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag wel stellen via e-mail.
sluit Online op dit moment
-
Stel een vraag