We zijn op zoek naar een adviseur digitale informatievoorziening

8
26-11-2021
  • vacature

Regionaal Archief Tilburg is een maatschappelijke instelling die zich sterk maakt voor democratische waarden. Wij willen voorop lopen in het streven naar digitaal werken, inclusief digitaal duurzaam archiveren. Hierbij ondersteunen wij als expertisecentrum de bij ons aangesloten gemeenten op dit gebied. Wij beheren een e-depot, zorgen voor doorontwikkeling van het e-depot en begeleiden gemeenten bij de aansluiting erop.


Wij zijn op korte termijn op zoek naar een:


Adviseur digitale informatievoorziening
voor 32 uur per week 

Bij Regionaal Archief Tilburg werken 20 medewerkers en als adviseur digitale informatievoorziening werk je met veel van hen samen. Je hebt een zelfstandige functie, maar Regionaal Archief Tilburg is één grote afdeling waar samenwerken centraal staat.  

Jouw functie
Jij zorgt er als adviseur digitale informatievoorziening voor dat de archiefdienst een professioneel expertisecentrum op het gebied van digitaal archiveren is. Je geeft voorlichting en biedt informatie over nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot digitale archivering aan de aangesloten gemeenten. Je ondersteunt bij digitale archivering, bij de inrichting van een duurzame informatievoorziening (‘archivering by design’) en bij de uitvoering van de privacywetgeving, onder andere bij de inrichting van systemen (‘privacy by design’). Je denkt mee in de doorontwikkeling van het e-depot en de aansluiting van de gemeenten erop. Je ontwikkelt en bewaakt de architectuur van de informatievoorziening en geeft leiding aan (door)ontwikkeling van systemen, applicaties en websites. Naast dit alles geef je invulling aan de rollen van de archiefdienst in Big Data onderzoek en in een open overheid en actieve openbaarheid. Hiernaast ben je onze deskundige op het gebied van informatiebeveiliging en privacybescherming. Regionaal Archief Tilburg wil in de komende periode actief aan de slag met artificial intelligence. Jij gaat daar een prominente rol in vervullen.

Jouw specificaties
Jij bent thuis in digitale systemen, kunt analytisch denken en wilt ook zelf graag de handen uit de mouwen steken. Je bent de persoon die Regionaal Archief Tilburg vertegenwoordigt bij gemeenten, collega-instellingen en onderzoekers. Je gelooft in de democratische en maatschappelijke taak van archiefdiensten. Daarbij ben je bekend met de informatievoorziening bij gemeentelijke overheden.

En verder:
  • Heb je een HBO/WO werk- en denkniveau (opleiding op het gebied van informatiewetenschap, informatiekunde of data science);
  • Heb je kennis van en bij voorkeur ontwikkelervaring in digitale archivering en de bijbehorende instrumenten, evenals kennis van programmeertalen (XML) en digitale preserveringsvraagstukken (pré).
Klantgerichtheid, resultaatgerichtheid, (cultureel) ondernemerschap en samenwerking, dat zijn de competenties die wij bij al onze medewerkers zoeken.

Wat kun je van ons verwachten
Wij bieden onze nieuwe Adviseur digitale informatievoorziening een pioniersfunctie in een zakelijke en extern gerichte omgeving met zeer betrokken en gedreven collega’s die klanttevredenheid hoog in het vaandel hebben staan.

Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor 32 uur per week voor de duur van één jaar (met uitzicht op verlenging). Je arbeidsvoorwaarden zijn conform de Museum cao. Daarbij ontvang je een marktconform salaris. Daarnaast ontvang je 8% vakantiegeld, 3,4% eindejaarsuitkering en 194,4 vakantie uren (op basis van 36 uur). Wanneer je meer dan 12 kilometer enkele reis moet reizen naar je werklocatie kom je in aanmerking voor een tegemoetkoming in je reiskosten. Je pensioen wordt ondergebracht bij het ABP. Er is een plaats onafhankelijk werken beleid.

Interesse?
Spreekt dit je aan? Leuk! Wil je je toekomstige leidinggevende voor het solliciteren eerst even persoonlijk spreken? Dat kan door contact op te nemen met Gert-Jan de Graaf, directeur Regionaal Archief Tilburg, via 06-55337440 of gert-jan.de.graaf@regionaalarchieftilburg.nl. Voor vragen over de procedure neem je contact op met de HRM afdeling via 013-5494515 (di-vrij) of hrm@mommerskwartier.nl

Geen vragen meer en nog steeds enthousiast? Dan ontvangen we graag uiterlijk op zondag 5 december 2021 je sollicitatie via dit formulier. Je ontvangt op 7 december aanstaande bericht over je sollicitatie. De eerste selectiegesprekken vinden plaats op vrijdag 10 december 2021.

Reageren

Contact en informatie
sluit Hulp nodig?
We helpen je graag van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 16:00 en van 19:00 tot 22:00 uur via chat.
Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag wel stellen via een e-mail naar info@regionaalarchieftilburg.nl.

sluit Online op dit moment
chatOnline -
Stel een vraag