001954 - Openbaar vervoer. Piusplein in noordelijke richting. Op de achtergrond het beursgebouw dat in 1927 werd gesloopt. Achter het gebouw de torens van de Heuvelse kerk. Volgens het opschrift achter op deze ansichtkaart ging de bus op het plein naar Oisterwijk. Rond 1925 kende Tilburg een aantal onregelmatig rijdende busdiensten. De gemeente greep in. Niemand mocht nog zonder vergunning een standplaats innemen voor het in- en uitlaten van personen. Interlokale bussen kregen een standplaats op het Piusplein. In 1927 werd een vergunningstelsel ingevoerd. Alleen A. van Iersel (de Avio), mocht het vervoer tussen Tilburg en Oisterwijk verzorgen. Geheel links café-restaurant 'Oud Holland'. Over de tramrails reed de tram via de Nieuwstraat naar het Korvelplein en vandaar via Goirle naar Hilvarenbeek en Esbeek. - Foto's & Kaarten

Openbaar vervoer. Piusplein in noordelijke richting. Op de achtergrond het beursgebouw dat in 1927 werd gesloopt. Achter het gebouw de torens van de Heuvelse kerk. Volgens het opschrift achter op deze ansichtkaart ging de bus op het plein naar Oisterwijk. Rond 1925 kende Tilburg een aantal onregelmatig rijdende busdiensten. De gemeente greep in. Niemand mocht nog zonder vergunning een standplaats innemen voor het in- en uitlaten van personen. Interlokale bussen kregen een standplaats op het Piusplein. In 1927 werd een vergunningstelsel ingevoerd. Alleen A. van Iersel (de Avio), mocht het vervoer tussen Tilburg en Oisterwijk verzorgen. Geheel links café-restaurant 'Oud Holland'. Over de tramrails reed de tram via de Nieuwstraat naar het Korvelplein en vandaar via Goirle naar Hilvarenbeek en Esbeek.

Fotonummer["001954"]
PlaatsTilburg
Straat["Piusplein"]
WijkCentrum
Datering vanaf1925
Uiterlijke vormansichtkaart
OmschrijvingOpenbaar vervoer. Piusplein in noordelijke richting. Op de achtergrond het beursgebouw dat in 1927 werd gesloopt. Achter het gebouw de torens van de Heuvelse kerk. Volgens het opschrift achter op deze ansichtkaart ging de bus op het plein naar Oisterwijk. Rond 1925 kende Tilburg een aantal onregelmatig rijdende busdiensten. De gemeente greep in. Niemand mocht nog zonder vergunning een standplaats innemen voor het in- en uitlaten van personen. Interlokale bussen kregen een standplaats op het Piusplein. In 1927 werd een vergunningstelsel ingevoerd. Alleen A. van Iersel (de Avio), mocht het vervoer tussen Tilburg en Oisterwijk verzorgen. Geheel links café-restaurant 'Oud Holland'. Over de tramrails reed de tram via de Nieuwstraat naar het Korvelplein en vandaar via Goirle naar Hilvarenbeek en Esbeek.
AnnotatieAch lieve tijd, nr. 2, p. 47. Tilburg in oude ansichten I, nr. 69.
Datum

001954 - Openbaar vervoer. Piusplein in noordelijke richting. Op de achtergrond het beursgebouw dat in 1927 werd gesloopt. Achter het gebouw de torens van de Heuvelse kerk. Volgens het opschrift achter op deze ansichtkaart ging de bus op het plein naar Oisterwijk. Rond 1925 kende Tilburg een aantal onregelmatig rijdende busdiensten. De gemeente greep in. Niemand mocht nog zonder vergunning een standplaats innemen voor het in- en uitlaten van personen. Interlokale bussen kregen een standplaats op het Piusplein. In 1927 werd een vergunningstelsel ingevoerd. Alleen A. van Iersel (de Avio), mocht het vervoer tussen Tilburg en Oisterwijk verzorgen. Geheel links café-restaurant 'Oud Holland'. Over de tramrails reed de tram via de Nieuwstraat naar het Korvelplein en vandaar via Goirle naar Hilvarenbeek en Esbeek.
Contact en informatie
sluit Hulp nodig?
We helpen je graag van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 16:00 en van 19:00 tot 22:00 uur via chat.
Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag wel stellen via een e-mail naar info@regionaalarchieftilburg.nl.

sluit Online op dit moment
chatOnline -
Stel een vraag